Super Tengku




Nak kaya ? RM 100, 000/tahun
Wednesday, March 2 | 9:56 PM | 0 Words
Nak kaya?
RM 60, 000/tahun
RM 5, 000/bulan
Tak susah ! Tak mustahil !

Tajuk saje buat saspender. Sape tanak kaya kan? Sekarang sume maen duet! Masuk toilet pun kena bayo tau! Hergh, Melesia-Melesia =="

Element penting yang korang kena ada, TIGA je ! Aku sebut balik, TIGA je tak banyak ! Pertama, MODAL, modal kau takde mang tak jalan lah kan projek? sekarang sume main $$$ tak pakai dah sistem barter. Kedua, TANAH LOT, ni kalau takde persendirian sewa pun boleh. Ketiga, ILMU, KNOWLEDGE. Tak banyak kan? Ok bha kala kau *kalau orang Sabah cakap* Huhu :P

Belum sebut korang kena buat ape untuk kaya. Meh nak kasik motivasi sikit. Kita ni nak kaya - PERGH wa cakap sama lu, MEMANG PAYAH, CUKUP PAYAH! TAPI (ada tapi lagi tuh) meh nak bagitau, kalau kita nak miskin, MEMANG SENANG wa cakap sama lu. Lu duduk rumah goyang kaki, $$$$ datang bergolek ke kat korang? Ade? *Kalau ade bagitau aku, aku nak try jugak* ;D Senang je nak kaya, tapi ape yang aku ajar ni, KITA BERBAKTI PADA TANAH. Paham tak? Paham? Okaylah tuh bha. Yang nda paham, maksud ku, kita buat something relate to AGRICULTURE. Best, sumpah best wa cakap sama lu. Nak tahu ape aku nak suruh korang USAHAKAN?

BELA AYAM !
aku ulangi, BELA ayam ! BUKAN BELI ayam !

Tak susah, untung tinggi, ade side product such as - tinja/najis leh wat baja. Lagipun ayam ni permintaan constant, kira ayam ni orang beli lah hari-hari. Tak macam kambing, orang yang golongan ke-2 dan atasan yang mampu beli sekrap kali daging kambing tu. Lagi satu harga ayam ni dikawal oleh kerajaan. So, kite leh bajet untung yang kita nak.

SUSAH KE ?


Mesti ah, takde benda senang kalau nak jadi senang, btol tak? Sume mula dengan susah, tapi cukup kalo korang ada usaha, ada cita-cita. Kalau korang nak bandingkan dengan ape carik duit online tu, korang kena carik org bawah lah, pastu carik carik ade yuran lagi, pastu naty duet tu ke korang la, online lagi, ape tah sume procedure, korang tetap amik duit orang untuk korang jugak kan? Tu kire dah amek duit orang kan? Untuk kebaikan korang kan? Tu bukan namanya ambil hak orang ke? Tahla, aku tak pasti sgt, tapi lebih kurang camtu la, so KEHALALAN wang masuk dalam poket adalah DIRAGUI. So, senang citer stat dari bawah, buat bisnes. Huhu. Meh aku bagitau cara bisnes ayam, & camne korang leh dapat untung berlipat kali ganda. Next.....

-Next Page- | -New-