Super Tengku




Kisah Cinta Bersama Si Kecil Bobolips.
Sunday, March 27 | 2:04 PM | 14 Words
Assalamualaikum W.B.T


Selamat pagi! Woah, pagi ahad awal bangun. Hak hak. Saya rajin ini hari, dah siap mandi, dah siap basuh baju lagik! Hihi. Bini saya lambat bangun hari ini. So, i would like to share something yang memang tak berapa nak menaraik pasal kami :) - Tengku&Bobo -

Well ols! *mata keatas, tangan ke bahu* Bobolips di atas itu ialah cinta mati saya. Meh saya cerita macam mana saya kenal dengan dia. Jeng jeng jeng..

First jumpa, kawan aku Nicky Shane nak jumpa dengan dia. Okay dia suruh teman, aku ikut saja. Masa tu zaman gemilang pengkid lah katakan. Pegi turun Bukit Bintang reramai, pegi shisha kat rooftop, lepak depan Maybank, dekat entrance Pavillion dan macam-macam. Bila dikenang, mak aih. Kelakau benau. Sampai Jamil Si Kucing pun boleh buat cerita sambil menciplak gambar hot kami. Kui kui. Okay back to the story, kami pun pergi Times Square nak jumpe si BvixyBobo - Masa tu ni nama glemer dia - Aku ni jenis DIAM. Ikut jak ape orang buat. Kah kah. Masa tu baru nak UP! :D Masa jumpa dia, dia TAKEN okay tapi dorang tengah gadoh-gadoh macam tu la. Aku pun kenai pengkid dia macam tuh ja, penah tengok gambar camtu ja kat MySpace. First impression, comel la.... BAPAK talkative! Tak berhenti kalau dah bercakap. ==' Saya kena bahan time tu dia klaka (cakap) Sarawak dengan aku. Okay then, snap snap, berbual-bual, salam then balik. Masa tu tak heran pun kat dia. Haha.

Second time jumpa, masa dekat Pavillion kot tak silap. At first nya, nak jumpa Abang Shah Shaiful Azman with her gang. Rupa-rupanya ada dia. Tak tau pun. Time tu aku kerja kot. Cuti sem, so boring-bosan keluar la.. Pergi gunting rambutThen, dalam pukul 5 macam tuh, aku pun nak balik sebab nak pergi kerja. Then dia pun mau ikot jua, sebab nak balik awal. Dalam masa jalang-jalang tu, tak banyak pun tegur dia, sebab malu kan.. Huhu. Masa balik tu, just balik beli tiket dalam Monorail just tanya yang formal ja. At last, dia cerita dia ada masalah dengan Girl-fie dia. Aku pun okay then dengar je sampai la KL-sentral. Kitorang nak berpecah, dia naik LRT to Bangsar, aku naik KTM to UKM. Masa tu, aku nak hantar dia, dia nak hantar aku. Amboih, so be gentle, aku kata takpa ah, aku hantar la sampai kaunter ja. Sebelum nak berpecah tu, dia mintak number aku. DIA okay. DIA yang gatal menghenyam! Haha. Balik tu dia miscall jak. Aku pon okay save camtu ja. Tak mesej tak ape pun. Bapak bendul aku ni. Haha. Haritu jugak dia SMS cerita pasai problems dia dengan GF dia, aku just bagitau apa dia patut buat, apa suma. Lepas-lepas tu ada la selang mesej, tak mesej camtu.

Lepas-lepas tuh ada jak jumpa dia. Ada sekali kat Central Market. Dia ajak lepak, so pergi jak. Time tu dia dengan BFF dia, Syicak Adnan and ade juniors dia aku tak kenai. Lepak-lepak, tapi time tu dia dah okay dengan GF dia. Siap pesan dekat aku, kalau pape jadi, cakap kita terserempak tau. Haha. Siap awal lagi cover. Haha. Aku pun okay jerr. Snap-ing, bitch-ing, peh tu balik, kirija.. 

Lepaih-lepaih tu, ada la contact camtu ja. Dia pun kerja, aku pun dah balik Sarawak. Dia sedeh ka? Haa, tatau. Haha. Tu tanya dia. Kuik kui. Masa aku kat sana, ada juga dia contact duk crita masalah-masalah-masalah-masalah dia dengan GF dia. Macammacam woh. Time tu dia kerja so, dia pun dah kurang sikit kot dengan GF dia. Plus-plus dia sanggup beli number lain semata-mata nak text dengan aku supaya tak kantoi. Aku pun, haa okay. Time ni ada dah rasa suka sayang sikit-sikit. Tak leh banyak-banyak takot tak dapat, merana! :p Haha. Time ni bulan puasa, so aku jumpe dia seterusnya masa Hari Raya Puasa. Masa puasa kononkonon suwit taik ang! Sahur duk kejut sampai bangun, berbuka duk wish sampai berlumba nak wish. Haha. Selalu jeles kan dia sebab saya berbuka terlebih dahulu! Haha. Padan muka! 

Nak dipendekkan cerita, 080909 - Birthday dia - Okay nak wish, jadi yang kedua, sikit kecewa sebab call dia waiting, takpela dia kan time tu taken tak taken. Haha. Pastu dia yang call aku balik. Haha, suppose to be aku lah yang call dia ken? Tapi terbalik. Gf die wish kejap je, then tido kot. Haha. Then kami texting bla bla bla. Dia kata no suprise for her. Plus dia pun no feeling sebab asyik gadoh ja. Tapi ada jugak kantoi sampai budak tu sound - Kalau kau dapat Bobo aku TABIK kau - Haha aku cuma boleh GELAK & SENYUM jer :)

On the next day, 090909, dia text asyikasyik cakap - Eh tarikh hari ini cantik oh, cantik cantik cantik - Tu jee dia dok ulang. Malam 090909, aku propose dia to 'ekhem' dengan aku. Sikit kecewa, dia tak ready to get set go. Haha. Okay takpe, bukan senang nak lepaskan orang yang kita sayang camtu ja kan? Takpa, malam tu dia cakap jangan jauh dari dia pulak, aku okay ja, be gentle lah kan? Aku cakap - takpa, bulan salu ada untuk bintang dia ;p - Then kami rapatrapat. Sampai one day dia kata GF dia kantoi apa tah, sampai dia nak mintak putuih! Aku pun cakap, pikiaq elok2. Malam 130909 dia call, you ingat tarikh ni, i nak dengan you, i dah tanak ****! Aku pun tergamam then okay, buat lawak sikit kasi gelak, comel loteh, okay then tidur. 

Adelaa, hari hari selepas itu, Gf dia cuba untuk memikat hati nya semula. Siap, buat ape tah atas manila card, ada belon love love lagi, for her suprise birthday party katanya. Dia siap cakap lagi, "You, i cakap jangan marah, budak tu ada kat umah". Aku pun, oh okay, ada gak sakit hati, tapi be cool. Haha. Tah ape dorang cakap cakap malam tu, tadak pun mesej aku sebab nye budak tu rampas handphone. Haha. Aku pun agak risau itu malam. Pagi berikutnya, pagi pagi, Si Dia call cakap, You sorry dia amik handphone ape sume bla bla bla.. Tuptup letak, sebab budak tu konon merajuk, blah macam tu je. Dia pun cuba megejar, tapi tak dapat. Budak tu siap mesej aku, cakap tolong jaga ape sume, tapi ada jugak mesej yang cuba sakitkan hati aku, tapi as long aku caya kan Baby aku ni, hah aku tak caya ape yang dia katakan. 

Kami menjalani hari-hari kami dengan biasa. Then kami officially declare lepas tuh. Dah boleh show gambar gambar and announce relationshop kami. Aku tataw apa crita budak tu lepaslepas tu. Lepas dah kalut problem yang tuh, kan aku ada balik KL, petang camtu aku sampai KL, lepas lepas berbuka aku terus turun Times Square nak jumpa dia. Gila excited. Haha. Siap ada belikan elmo & cookie monster sorang satu, bagi bear gedik, bagi bunga :p Macam macam. Lepas lepas raya siap dia raya rumah aku, aku raya rumah dia, tidur umah dia. Haha. Bla bla bla begitulah penceritaan. Sorry sebab bosan kan baca cerita ni? Haha. Aku tak pandai bercerita, tapi pangkal hujung macam tu la :) Sampai sekarang im happy with her :)



Ps; Semasa mengorat beliau, status saya taken tak taken, sedang mencari pengganti Ex saya yang sekarang dah kawin, siap Bobo teman lagi pegi majlis tu. Sanggup dia naik bas tuh. Ekhem ! Serunuk kan awak? :p

Gambar sebelah kiri ni, the day yang dia teman saya pergi majlis tu :) Thanks awak. ada untuk saya dari sekarang dulu sampai la sekarang. Heee. Muahss .

-Next Page- | -New-